כדי לקדם כהלכה את האתר במנועי חיפוש, יש צורך, בין היתר, לערוך את תגי המטה שלו. תגי מטה, או Meta Tags מהווים דרך, או צירוף של דרכים לסייע למנועי החיפוש (וגם לדפדפן, כמובן) לקבל מידע על האתר.
מנוע החיפוש משוטט באתר ואוסף מידע המצוי באתר, כולל מתוך תגי מטה כמו description, keywords ותגים נוספים, כמו distribution ו-robots.
באתרים המבוססים על WordPress אין, כברירת מחדל תגי מטה רבים, וביניהם תגי description ו-keywords וכן distribution ו-robots. לכן יש צורך להוסיף את התגים הללו באופן ידני. מוסיפים את תגי המטה לקובץ header.php ב-theme של WordPress בו אתם משתמשים. לדוגמה, אם אתם משתמשים ב-theme בברירת המחדל, תמצאו את הקובץ שעליכם לערוך, ב-wp-content/themes/default.
לתגי המטה יש עדיין חשיבות רבה. לדוגמה תגים כמו distribution ו-robots למשל עוזרים להנחות את מנועי החיפוש באיזה תדירות לבקר באתר ואיזה דפים למפתח ומאיזה דפים להתעלם. יש לכך תרומה מכרעת בקידום האתר.
גם אם זה לא תורם לקידום האתר, מטא טאג description מוצג בתוצאות של גוגל.
וובסטר כבר מזמן לא עובד בצורת קורא רסס (גרגריוס) ועבר לעבוד כבלוג (וורדפרס) אבל ה-description הישן המשיך להופיע בתוצאות במשך חודשים רבים לאחר שינוי האתר, רק כי וורדפרס לא הכיל מטא טאג וגוגל זכר את ה-description האחרון שיש לו. הוספה של המטא טאג לוורדפרס עידכנה את גוגל תוך פחות מיומיים ועכשיו הוא מציג את ה-description הנכון.
אם זה עזר לקידום (PR או מיקום) – לא נראה לי, אבל עדיין – כרגע זה מציג את מה שבעל האתר (חנן) רוצה שיופיע.
3 תגובות
יובל
מהי החשיבות של תגי ה-meta כיום? לדעתי כבר היום החשיבות שלהם הולכת ופוחתת ומנועי החיפוש פחות מתייחסים אל מה שכתוב שם. עד כמה זה באמת תורם בקידום האתר?
david
לתגי המטה יש עדיין חשיבות רבה. לדוגמה תגים כמו distribution ו-robots למשל עוזרים להנחות את מנועי החיפוש באיזה תדירות לבקר באתר ואיזה דפים למפתח ומאיזה דפים להתעלם. יש לכך תרומה מכרעת בקידום האתר.
איתן
גם אם זה לא תורם לקידום האתר, מטא טאג description מוצג בתוצאות של גוגל.
וובסטר כבר מזמן לא עובד בצורת קורא רסס (גרגריוס) ועבר לעבוד כבלוג (וורדפרס) אבל ה-description הישן המשיך להופיע בתוצאות במשך חודשים רבים לאחר שינוי האתר, רק כי וורדפרס לא הכיל מטא טאג וגוגל זכר את ה-description האחרון שיש לו. הוספה של המטא טאג לוורדפרס עידכנה את גוגל תוך פחות מיומיים ועכשיו הוא מציג את ה-description הנכון.
אם זה עזר לקידום (PR או מיקום) – לא נראה לי, אבל עדיין – כרגע זה מציג את מה שבעל האתר (חנן) רוצה שיופיע.