Google,  מנועי חיפוש,  תוכנות ויישומים

תרגום באינטרנט

מערכת התרגום הרב-לשונית של Google, הידועה בשם Google Translate, מאפשרת, בדומה למערכת Babelfish, תרגום של קטעי מילוליים או של אתרי אינטרנט שלמים.
Google Translate מתרגמת באופן דו-כיווני בין אנגלית לספרדית, בין אנגלית לצרפתית, בין אנגלית לגרמנית, בין אנגלית לאיטלקית, בין אנגלית לפורטוגזית, בין אנגלית לרוסית, בין אנגלית לערבית, בין אנגלית לסינית, בין אנגלית ליפנית, בין אנגלית לקוריאנית, ובין צרפתית לגרמנית.
Babelfish, מציעה, בנוסף, גם תרגום דו-כיווני בין אנגלית להולנדית, אנגלית ליוונית, צרפתית להולנדית, צרפתית לספרדית, צרפתית לאיטלקית, צרפתית לגרמנית, וצרפתית ליוונית, והתרגום בין שתי שפות שאינן אנגלית הוא דבר ש-Google רק מתחילה בו, עם תרגום דו כיווני בין צרפתית לגרמנית ובין סינית (מפושטת) לסינית (מסורתית) בלבד בשלב זה

התרגום האוטומטי עם Google Translate איננו מושלם, כמובן, ועדיין לא ימנע לחם משולחנם של מתרגמים מקצועיים, אך בעלי אתר באנגלית יכולים, בהחלט, במינימום מאמץ, להוסיף, לאתרם תרגום מהיר on the fly לשפות זרות על מנת להגדיל את קהל היעד הפוטנציאלי של האתר.
הבעיה בתרגום לערבית עם Google Translate, כרגע, היא שכשמתרגמים אתר מאנגלית לערבית, המערכת הופכת את תצוגת האתר כך שהוא מופיע מימין לשמאל, מה שמחרבש את מבנה האתר לגמרי.
החבר'ה ב-Google מנסים לשפר את האופן בו Google Translate עובדת עבורנו. על פי הבלוג הרשמי של Google, תוצע בחלק מהתרגומים לשפות הביטא [אנגלית/ערבית, אנגלית/סינית, אנגלית/רוסית וסינית (מפושטת)/סינית (מסורתית)] אפשרות להציע לצוות הפיתוח תרגום משופר.

4 תגובות

  • תומר

    מה עם עברית? נזגול מציע את השירות הזה (אם כי בצורה מגוחכת למדי), ולמרות הקושי הרב בהתאמת עברית למנוע תירגום (אף־אחד לא הצליח לעשות את זה עד היום בצורה חלקה) זה עלול להיות Killer Application לכמה מליוני יהודונים שיש בעולם.

  • david

    אתה מתכוון שנזגול עשוי להיות קילר-אפ ליהודים שעובדים עם אקספלורר. נזגול, מסתבר, לא רק מתרגם בצורה מצחיקה. הוא גם לא תומך בפיירפוקס.

  • תומר

    האתר של נזגול תומך בפיירפוקס, אבל לא מעוצב כראוי. אין שום בעיה לתרגם דרכו אתרים גם עם פיירפוקס.

  • david

    האתר של נזגול לא תומך בפיירפוקס. נכון שאפשר לתרגם דרכו אתרים עם פיירפוקס אבל אי אפשר לתרגם טקסט חופשי עם פיירפוקס, והאתר גם לא מוצג בפיירפוקס כפי שבוני האתר רצו שיוצג, כשהם בנו אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.