Phishing,  אבטחת מידע,  דואר זבל,  תוכנות ויישומים

דייג, אוהב דגים?

הונאות הפישינג צוברות תאוצה. על פי האתר PhishTank, לעומת חודש אוקטובר, בו התגלו 3,678 מקרי פישינג, בנובמבר התגלו 9,628 מקרים, כלומר פי 2.6.

פישינג היא הונאה שמטרתה לגרום למשתמש לספק מידע אישי, מספר של כרטיס אשראי, פרטי חשבון בנק, סיסמת כניסה לחשבון. הונאות הפישינג מנסות להיראות כפנייה לגיטימית מחברות, שירותים ואתרים, בדרך כלל באמצעות דואל, אשר כוללת קישור לאתר, המתיימר להיות אתר לגיטימי.

הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני הונאות הפישינג היא, פשוט, לא ליפול בפח. יש לזכור שגורם לגיטימי, כמו למשל סניף הבנק שלנו, לא יבקש מאיתנו לעולם באמצעות דואל, שניכנס לאתר שלו כדי למסור פרטים, שממילא יש לו. ואם יש פנייה מהבנק באמצעות דואל, לעולם אין להשתמש בקישור בגוף ההודעה, אלא להשתמש בכתובת האתר מתוך המועדפים, כתובת שאנו יודעים שהיא לגיטימית. בנוסף, יש להסתכל על הקישור. קישורי פישינג רבים מתחילים בצורה דומה לקישור של בנק לגיטימי, אך הם מזויפים.

אפשר גם להתגונן על ידי שימוש בכלי הגנה כלשהו. ראשית, אם נתקלנו בפנייה חשודה, אפשר לבדוק האם היא מופיעה במאגר של PhishTank. שנית, אפשר להשתמש בתוסף של PhishTank עבור Outlook ו-Outlook Express, שפותח על ידי Project Honey Pot. התוסף בודק הודעות דואל חשודות מול מסד הנתונים של PhishTank בתוכנת הדואל עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.