שירותי רשת

מצפן הבחירות

כשמדובר במערכת בחירות בה עומדות 34 מפלגות שונות לבחירת הציבור כולל שתי מפלגות "עלה ירוק" (כן, מפלגה סקטוריאלית שמעולם לא הצליחה להיכנס לכנסת התפצלה וכעת לא תצליח להיכנס פעמיים!), וכשהלך הרוח בחתכים רבים בציבור הוא ש"אין בשביל מי להצביע" אך טבעי הוא שיש כל כך הרבה קולות צפים.

מצפן הבחירות הוא כלי אינטראקטיבי שנועד להביא לידיעת הבוחרים בבחירות 2009 את עמדתה של כל מפלגה בסוגיות המגוונות, להציג את המפה הפוליטית בישראל ולהראות לכל בוחר ובוחרת את מיקומם על פי עמדותיהם, השקפותיהם ותחושותיהם. לאחר מילוי השאלון תסמן מחט המצפן לגולש את מיקומו במפה הפוליטית הישראלית.

זהו פרויקט של מצפן הבחירות בשיתוף Ynet ו-Kieskompas ההולנדית, שנועד לגלות לבוחרים היכן הם ממוקמים ביחס למפלגות העומדות לבחירה בבחירות 2009.

הבוחר נשאל על עמדתו בשלושים נושאים שונים בתחומים בטחוניים-מדיניים, כלכליים-חברתיים ותחומי דת ומדינה. יהיו שיתלוננו שזה לא מעמיק מספיק, ויהיו שיתלוננו שמדובר ביותר מדי שאלות ושסתם מבלבלים להם את המוח. אבל ככה זה, אם אפשר להתלונן אז למה לא? מה שכן, ייתכן שמי שיבחן את עמדתו באמצעות מצפן הבחירות יוכל להתלונן באופן מושכל קצת יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.