גאדג'טים,  הצצה ראשונה,  מיקרוסופט

Surface Computing

במיקרוסופט עובדים על אבטיפוס ל-surface computing. הרעיון הוא שולחן קפה סלוני, כשלוח השולחן הוא מסך מגע (מדובר על מסך 30 אינץ'). מתפעלים את היישומים בעזרת הידיים, לצפייה בתצלומים וקטעי וידאו, בחירת שירים להאזנה, גלישה באינטרנט וכן הלאה. מכשירים שונים, כמו נגני MP3, טלפונים סלולריים, מצלמות דיגיטליות ומחשבי כף יד, מתממשקים באופן אוטומטי אל המחשב דרך בלוטות', וזה מגניב לכשעצמו. מיקרוסופט הציגה אבטיפוס די בסיסי ב-2005, ואתמול היא הציגה אבטיפוס הרבה יותר מתקדם, ששם הקוד שלו הוא מילאן ומערכת ההפעלה שלו היא ויסטה.
אפשר להתרשם מהמגניבות של האבטיפוס של מחשב ה-surface computing של מיקרוסופט משלושה קטעי וידאו, ואפשר גם לקרוא יותר על התוכניות של מיקרוסופט לגבי הז'אנר, כקיוסק מידע במסעדות, בתי מלון, אתרי תיירות, ומרכזי מכירות של טלפונים ניידים וגאדג'טים אחרים.
בסוף השנה אמורות להימכר היחידות הראשונות, שישמשו כקיוסקי מידע. העלות שלהן תהיה גבוהה (בין 5,000 ל-10,000 דולר) ויעבור עוד די הרבה זמן, כנראה, לפני שמחשבי ה-surface computing יגיעו גם לסלון הביתי. אבל אני חייב להודות שבא לי שיהיה לי דבר כזה, כשזה ייראה יותר כמו שולחן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.