כשהתקציב ל-adwords נגמר במהירות
מודל הפרסום הממומן בוואלה עומד להשתנות בקרוב. בתוך מספר שבועות הוא הולך להיות דומה מאוד למודל ה-adwords של Google. כיום המפרסמים בתשלום בוואלה משלמים על התקופה בה יופיעו הקישורים לאתריהם. בקרוב הם יתחילו לשלם עבור הקלקות. הקישורים הממומנים גם ייראו כמו אלה ב-Google, בעיקר בצד, וקצת למעלה.
תשלום עבור הקלקות הוא לא דבר זול, בענפים רבים. יש מילות חיפוש שנשלם עבורן סנטים בודדים, אך מילות החיפוש המבוקשות יעלו לנו לא מעט.
הבעיה היא שלא כל הקלקה מיתרגמת ללקוח פוטנציאלי. על פי Interactive Advertising Bureau, בין 20 ל-35 אחוזים מכל ההקלקות על פרסומות מבוצעות בזדון, ידנית או על ידי סקריפטים ייעודיים, על מנת להפוך את קמפיין הפירסום של המתחרים ללא-כדאי. כשמשלמים, בענפים מסוימים, ארבעה ואף חמישה דולר להקלקה, תופעה כזאת יכולה להכאיב מאוד, ולפגום בעומק הכיס. וכשהקמפיין מתומחר, נניח, ב-1000 דולר לחודש, 20 עד 35 אחוזים ממנו מסתכמים בממון לא מועט.
מה הפתרון? תשלום עבור הקלקה הוא מודל מצוין. עם זאת, כדאי לפזר את ההשקעה, ולחלק את הביצים בין סל התשלום עבור הקלקה לבין סל הפרסום לפי תקופה או לפי מספר חשיפות.