דואר זבל

מסר לזבלנים

הרשות האמריקנית לניירות ערך השעתה את המסחר במניותיהן של 35 חברות שמניותיהן קודמו בקמפיינים חוזרים ונישנים של דואר זבל. הוחלט על ההשעיה בשל חוסר הדיוק בפרטים שהובאו בהודעות הספאם. השעיית המסחר היא חלק ממבצע של רשות ניירות הערך האמריקנית, המכונה "Operation Spamalot", שנועד להגן על משקיעים מהודעות זבל שקריות המהללות מניות של חברות קטנות ומשתמשות בביטויים כמו "מניה לוהטת שעומדת לזנק" ו"כסף קל ומהיר". מעריכים שמאה מיליון הודעות ספאם כאלה נשלחות מדי שבוע, ומביאות לתנודות חדות במחיר המניות ובנפח המסחר, לפני שמשקיעים מאבדים את כספם.

"זה מעצבן כשדואר זבל סותם לנו את תיבות הדואר. אבל כשהוא גם מרמה את המשקיעים, זה לא חוקי ויש לכך תוצאות הרסניות", אומר יושב ראש רשות ניירות הערך האמריקנית כריסטופר קוקס. "השעיית המסחר עליה החלטנו היום, והצעדים בהם ננקוט בהמשך, אמורים להעביר מסר ברור לזבלנים: הרשות רואה אתכם אחראיים לעניין".

כך למשל, קמפיין ספאם שנועד לקדם את המניה של Healtheuniverse, בו נטען שהחברה מתכוונת להיות הראשונה שתמסחר שימוש בתאי גזע בשוק הניתוחים הפלסטיים והקוסמטיים שהיקפו 15 מיליארד דולר. ב-7 בספטמבר מניית החברה נסחרה במחיר של 12 סנט למניה ובהיקף מסחר ל 3,000 מניות. בעקבות הודעות הספאם זינקה מניית החברה למחיר של 22 סנט ב-11 בספטמבר, עם היקף מסחר של 2.2 מיליון מניות. ב-22 בספטמבר, מחיר המניה צנח שוב ל-11 סנט.

הפוסט הזה מסתמך על הודעה לעיתונות, שפירסמה הרשות האמריקנית לניירות ערך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.