התקנות,  מערכות הפעלה,  תוכנות ויישומים

מחיצות נחוצות

בשעה טובה (אני מקווה) החלפתי את מחשב המחברת הוותיק שלי במחשב מחברת חדש. מחשב המחברת הגיע, כמו רוב מחשבי המחברת בני זמננו, עם מחיצה אחת המשתרעת על כל 80 הגיגהבייט שלו (חוץ ממחיצה ייעודית ונסתרת המיועדת לגיבוי ולשיחזור).
אני מקפיד, ככלל, להפריד בין הנתונים שלי לקבצי המערכת. כך, אם חלילה קורה אסון המצריך פירמוט מחדש והתקנה מחדש של מערכת ההפעלה, לא קורה שום דבר לנתונים היקרים. כבר עמדתי על כך שאני מעדיף להיות פרנואיד מלהתחרט על חוסר זהירותי.
מאחר שהמחשב הגיע כשהכונן שלו בלתי מחולק, הייתי צריך לחלק את הכונן הקשיח למחיצות.
Partition Magic נחשבת למובילה בתחום, וגם 7Tools Partition Manager ו-Partition Manager של paragon Software הן תוכנות מעולות. אבל האתרים של התוכנות הללו מציעים גירסאות דמו הממחישות כמה התוכנות האלה טובות, מבלי לאפשר לך ליהנות משירותיהן.
בחרתי להשתמש ב-GParted, תוכנת חינם בקוד פתוח. זהו תקליטור חי המשתמש במינימום משאבים כדי לאפשר לך לחלק את הכונן למחיצות ולנהל אותן כאוות נפשך. GParted משתמשת בקרנל לינוקס 2.6 ובמנהל החלונות Xorg
GParted מאפשרת שימוש בתוכנות: cfdisk, fdisk, sfdisk, rsync, grsync, grub, lilo, nano, ntfs-3g, partimage, testdisk, Thunar, Terminal ו-leafpad. ממשק המשתמש שלה גראפי, ידידותי ונוח.
GParted כקובץ ISO של 28 מ"ב, לצרוב את ה-ISO על תקליטור ולהריץ על כל מחשב עם פנטיום 2 ומעלה. עם GParted אפשר לפרמט מחיצות ב-NTFS, FAT32 ועוד פורמטים רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.