VOiP,  תוכנות ויישומים,  תקשורת

סקייפ 3.0

גירסה 3.0 של Skype הושקה אתמול, ובין התוספות החדשות בה, מגיעים איתה יישומי צד-שלישי רבים לשיפור חוויית המשתמש.
הנה חלק מהדברים השימושיים ביותר ליישום יומיומי:

TalkAndWrite הוא יישום המאפשר לכם לעבוד עם בן שיחכם על כל מסמך כאילו אתם יושבים כתף אל כתף. אפשר לכתוב בכתב יד, לצייר, להקליד, למחוק ולהצביע על המסמך המשותף. אתם ובני השיח שלכם רואים את כל השינויים המתבצעים במסמך, בזמן אמת.

Unyte הוא כלי שיתוף ויזואלי שנועד לאפשר שיתוף בזמן אמת תוך כדי שיחה. היישום מאפשר שיתוף של שולחן עבודה ושיתוף יישומים על פי בחירתכם בנוסף לשליטה מרחוק.

Sketchboard הוא יישום Whiteboard- לוח ציור משותף המאפשר למשתתפים בשיחה לשרטט או לצייר ביחד. זהו כלי עבודה העשוי להתגלות כשימושי למדי במקרים רבים, והוא מגיע עם מימשק נוח ויכולות מוצלחות רבות.

ישנם יישומים רבים נוספים שאפשר לצרף לסקייפ 3, כולל יישום להקלטת שיחות (Pamela Call Recorder), יישום לשיתוף תיקיות וקבצים גדולים (Pando), משחקים שונים, כמו שש-בש לשיחות עם החבר'ה מהמילואים, יישום המתיימר שביכולתו לגלות שקרים על ידי ניתוח המתח הנפשי בו נמצא שותפכם לשיחה (KishKish Lie Detector), הוספה של סקייפ לאאוטלוק ול-FireFox, ועוד ועוד. ישנו אפילו יישום (ACD) האמור לאפשר לכם להפוך את ה-Skype שלכם למוקד טלפוני עם בין עמדה אחת ל-100 עמדות.

מה שמפתיע, וטיפה מאכזב אותי היא ההודעה לפני התקנת יישומי הצד-שלישי הנלווים לסקייפ, הגורסת, בין היתר, כי "…Skype אינה ערבה… להיעדר תוכנה זדונית, פרסומות, תוכנת ריגול, וירוסים או כל תכונות הרסניות או מדבקות אחרות…". אם אתם משלבים תוכנות צד-שלישי בחבילה שלכם, קחו אחריות, חבר'ה. המעמד שלכם כמובילי השוק מחייב את זה.

אפרופו מאכזב, לגמרי במקרה עברתי למימשק העברי של סקייפ, ונחרדתי לגלות שהמימשק מתורגם ב"איכות" גרועה, וזה נראה כאילו עולה חדש, או תלמיד בכיתה ב' ביצע את התרגום. מה אתם יודעים – מסתבר שסקייפ היא בכלל לא תוכנה. לא. היא 'תוחנה'.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.