Google,  מנועי חיפוש,  קידום אתרים,  שיווק אתרים

א"ב לקידום האתר ב-Google

כל בעל חנות יודע שגם כשהמוצרים הנפלאים ביותר יושבים על המדפים, בתמהיל הנכון ובמחיר הנכון, זו רק מחצית העבודה. המחצית השנייה היא להביא לקוחות פוטנציאליים אל החנות.

אותו הדבר נכון גם לגבי אתר. כל אתר. קל ופשוט להביא מבקרים לאתר כשמדובר באתר של חברה גדולה, עם תקציב שיווקי שמן ואנשי מקצוע שיודעים כיצד לעשות זאת. אך כשמדובר באתרים של עסקים קטנים ובינוניים (SMEs), קידום האתר במנועי החיפוש בכלל, וב-Google בפרט, היא הדרך הכלכלית ביותר כדי ליידע את הגולשים באשר לאתר ובאשר למידת הרלוונטיות שלו לגביהם.
כשאנו מדברים על קידום ושיווק האתר ב-Google, אנו מדברים על שני ערוצים נפרדים.

הערוץ האחד הוא הקישורים הממומנים, הידועים בשם Adwords. ערוץ זה כרוך בהקצאת תקציב יומי/שבועי/חודשי, קביעת מילות מפתח רצויות, וניהול חשבון פרסום. נדבר על נושא חשוב זה בהזדמנויות אחרות.

הערוץ השני הוא תוצאות החיפוש הרגילות של מנוע החיפוש. Google מוצא את האתרים אותם הוא ממפתח באמצעות תהליך בו ה"רובוטים" שלו עוקבים אחרי קישורים בדפי אתרים, ועוברים ביסודיות מדף לדף ומאתר לאתר. הנתונים הנאספים על ידי Google נשמרים, ממופתחים ומקוטלגים, והם מאוחזרים במהירות בעת ביצוע חיפוש על ידי משתמש.

לכן, כדי להוסיף את אתרנו למסד הנתונים של Google, עלינו לוודא שיש קישור אליו מאתר כלשהו ש-Google נוהג לבקר בו. באופן זה נוודא שבביקור הבא של "הרובוט" של Google, הוא יגיע גם לאתרנו. אפשר גם ליידע את Google לגבי האתר בכתובת http://www.google.co.il/intl/iw/add_url.html או http://www.google.co.uk/addurl אך מניסיון, קישור אל אתרנו מאתר קיים מהווה דרך מהירה יותר ויעילה יותר כדי ליידע את Google לגביו. הקישור לאתרנו גם "שווה יותר" מסיבות נוספות, עליהן נעמוד מיד.

כשאנו מקדמים את האתר ב-Google חשוב לנו להפוך את הדפים בו לרלוונטיים במיוחד, למילות החיפוש המתאימות, שהן מילות המפתח של האתר. כדי, לדוגמה, להופיע במקום גבוה ב-Google, כשמתבצע חיפוש אחר "חיי הלילה בחיפה", חשוב, באופן כללי, שבדף יופיע, פעמים רבות, הצירוף "חיי הלילה בחיפה". הניקוד שמקבל הדף משתנה כאשר מילות המפתח מופיעות בקישור, בהדגשה, בכותרת וכן הלאה. בנוסף, ככל שיהיו יותר קישורים אל הדף הזה, כאשר הצירוף "חיי הלילה בחיפה" יופיע בקישור, כך תעלה מידת הרלוונטיות של הדף, והוא יוצג גבוה יותר ב-Google.

כדי להופיע במקום גבוה ב-Google, מומלץ לספק באתר תכנים רלוונטיים רבים, מומלץ שיהיו קישורים רבים אל האתר במידת האפשר, ומומלץ לבצע אופטימיזציה בדפים השונים כך שיתאימו באופן המירבי למילות המפתח הרלוונטיות השונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.