דומיינים

צפויה עלייה במחירי הדומיינים .com ו-.net

Verisign החליטה להעלות בעוד כחצי שנה את מחירי הדומיינים עם סיומת .com ו-.net

ל-Verisign יש שליטה על שמות הדומיין עד 2012, בעקבות הסכם שנחתם עם ICANN ב-1999. החברה מוכרת את הזכויות לרשמים שונים, המחכירים את הדומיינים לבעליהם לתקופות קצובות. על פי ההסכם, Verisign רשאית להעלות את המחיר ב-7% בארבע משש השנים הבאות.

לדברי Verisign יש צורך בעליית המחירים כדי לכסות את העלייה בהוצאות שנגרמה כתוצאה מהריבוי בתעבורה ובסיכוני האבטחה. לדברי החברה יש גידול של 700% במתקפות ברשת מאז שנת 2000, זאת בנוסף לגידול הצפוי בשיעור של 50% בשנה, בשנתיים הקרובות. החברה טוענת שהוצאות האבטחה הן הסיבה הראשונה, והגדלת הקיבולת של שרתי ה-DNS היא השנייה, להעלאה ב-42 סנט במחיר הסיטונאי של דומיין ה-.com וב-35 סנט במחירי דומיין ה-.net. התימחור החדש ישפיע על הרשמים, העשויים, מצידם, לגלגל את העלויות הנוספות לצרכנים. העלייה במחירים צפויה החל ב-15 באוקטובר. מעניין יהיה לראות מה יהיו המחירים הקמעונאיים החדשים.

Verisign הכריזה בנוסף על "פרויקט טייטן" שיגדיל את הקיבולת של שרתי ה-DNS שלה פי עשרה בשלוש השנים הבאות, כדי לאפשר את התעבורה שגדלה בהרבה בשמונה השנים שחלפו מאז ההסכם שהעביר לידיה את השליטה ברישום הדומיינים. לדברי החברה, הגידול הוא ממיליארד שאילתות ביום בשנת 2000 ל-30 מיליארד שאילתות ביום כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.