אבטחת מידע,  תוכנות ויישומים

גיבוי קבוע הוא משימה חיונית

פעם, לפני כך וכך שנים, הלך לי הכונן הקשיח של תחנת העבודה שלי. כמובן שהגיבוי שהיה לי לא היה ממש מעודכן. שילמתי לא מעט כדי לשחזר את הנתונים מהכונן, שהיה פגוע פיסית. לעזאזל ההארדדיסק, העיקר הנתונים, נכון?
המקרה הזה היווה שכר לימוד חשוב, ומאז אני מגבה את הקבצים שלי במתודולוגיה קבועה.
ראשית, אני מגבה את כל המסמכים שלי מכונן פיסי אחד לכונן פיסי שני במחשב שלי, כל שעתיים, בגיבוי אוטומטי.
שנית, אני מגבה, מעת לעת, את כל המסמכים מהמחשב לכונן חיצוני.
שלישית, אני מגבה, מעת לעת, את כל המסמכים מהמחשב למחשב מחברת שמהווה מחשב גיבוי.
תקראו לי פרנואיד אם אתם רוצים. לא איכפת לי, אני לא איעלב. הרי מי שנכווה ברותחין ייזהר בצוננין. עם כל הגיבויים האלה, הסיכוי שאני אאבד מסמך חשוב קטן מאוד. והמאמץ שזה מצריך אפסי.
את כל הגיבויים האלה אני עושה עם תוכנה בשם Second Copy, שהיא תוכנת גיבוי לחלונות על גירסאותיה השונות, מ-95 ועד היום. Second Copy מאפשרת גיבוי של קבצים ותיקיות, באותו דיסק, לדיסק אחר או למחשב אחר ברשת, ולאחר מכן היא מנטרת את קבצי המקור כדי לוודא שהגיבוי יעודכן בקבצים החדשים או אלה שעברו שינויים. Second Copy פועלת ברקע ללא צורך בהתערבותו של המשתמש (אלא אם הוא בוחר להתערב) ודואגת שהקבצים שהמשתמש קבע שיגובו, אכן יגובו, כמו שעון, במועדים שנקבעו. אפשר לקבוע גיבוי כל X דקות/שעות, כל יום, כל שבוע וכן הלאה, או, כאמור, לבצע גיבויים באופן ידני, במועד המתאים למשתמש.
Second Copy היא תוכנה שיתופית, להורדה מכאן, ומחירה $29.95.

3 תגובות

  • david

    תלוי בצרכים שלך. תלוי בנפחים ותלוי בתכיפות הגיבוי.
    אתה יכול להשתמש בשירותים הנפלאים והחינמיים של Google, למשל.
    עם זאת, Remote Storage – גיבוי מרחוק – זאת נישה גדולה שהולכת וצוברת תאוצה עם הרחבת הפס הרחב ועם גידול נפחי האיחסון. יש יותר ויותר ספקים שמתחרים ביניהם במחיר ובאיכות השירות.
    אצל datadepositbox.com למשל, תשלם 2 דולר לגיגהבייט איחסון. אצל mozy.com שני הגיגהבייט הראשונים בחינם (ונפח ללא הגבלה ב-5 דולר לחודש), ועל פי ביקורות שונות, זה ספק איחסון מצוין.
    מעבר לכך אתה מוזמן לחפש "Remote Storage" ב-Google ולבדוק את החלופות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.