בניית אתרים,  עיצוב,  שימושיות

חללים לבנים

לקוח שבניתי לו אתר לאחרונה, שאל אותי למה יש בדפי האתר שוליים הנקיים ממלל ותמונות. אחרי הכל, הוא שילם גם על החלל הזה. למה שהוא יהיה ריק? למה שלא יהיה בדף כמה שיותר מידע? הרי על זה בדיוק הוא משלם!

הביטוי "חללים לבנים" הוא ביטוי מוכר בתחום העיצוב, בין אם עיצוב לדפוס או למדיה אלקטרונית, ולא רק בבניית אתרים. רוב המעצבים והעורכים יודעים שחלל לבן (שכמו ה"פס כסף" של הגששים לא ממש חייב להיות לבן) מוסיף חזות מתוחכמת ומדגיש תכנים חשובים.

אם הגולש באתר צריך להתאמץ כדי למצוא בדף את המידע החשוב שהוא מחפש בדף, יש סיכוי שהוא יעבור, מהר מאוד, לאתר אחר, ויחפש שם. מתחת לפנס. כשכל המידע דחוס, בלי מרחב נשימה, זה בדיוק מה שעשוי לקרות.

לעתים "פחות זה יותר" ו"יותר זה פחות". לא רק בעיצוב חזותי, אלא גם במוסיקה. יש מקרים בהם יש צורך בסאונד פחות מלא, ויש שירים שנשמעים בגירסת ה"אנפלאגד" שלהם הרבה יותר טוב מבגירסה המלאה הכוללת הרבה רעש וצלצולים. פתאום אתה שומע את המילים. פתאום המסר עובר. כך גם בבניית אתרים. במקרים רבים, גישה מינימליסטית יותר עובדת טוב יותר בעיצוב של אתר. אובייקטים חזותיים נפלאים ושימוש נכון בחללים לבנים עשוי לאפשר לגולש באתר להתרכז בדבר שלשמו הוא הגיע אל האתר מלכתחילה.

ומיותר לציין שהחללים הלבנים אינם באים על חשבון מידע, שחלילה "יישאר על רצפת חדר העריכה" מכיוון שאין מקום עבורו, מפאת חשיבותם של החללים הלבנים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.