בניית אתרים,  עיצוב,  שימושיות

בשבחי האתר היעיל

אתרים פראקטיים שבנויים עם דגש על השימושיות, לא זוכים, בדרך כלל, לתהילה על עיצובם הנאה, אבל הם כן מקדמים מכירות. את האתר יש לעצב עבור קהל היעד שלו, דהיינו ציבור הגולשים, ולא עבור מזמין העבודה; במקרים רבים קורה ההיפך: לא קהל היעד הוא המלך, אלא בעל המאה, זה שחותם על הצ'ק. אכן, חשוב שהאתר ישביע את רצונו של הבוס (או הלקוח, בהתאם לאופי הקשר בין בעלי האתר לבונה אתר), אך הוא חייב להיבנות עבור המשתמש. עבור הלקוח.

האתר חייב להיות פונקציונלי ופראקטי. אתר טוב מניע את המשתמש בו לפעולה הרצויה על ידי בעל האתר. האתר עושה שימוש בשפה ברורה ומשמעותית, ולא במילים גבוהות שנשמעות טוב אבל לא אומרות הרבה. האתר חייב להתבסס על גרפיקה שלא ייקח לה שעה להיטען (כן, גם בעידן הפס הרחב). הערך המוסף של אותם אתרים שעולים לאט הוא מועט. המשתמש ממתין בתיסכול לעליית האתר, במקרה הטוב. במקרה הרע הוא לא ממתין כלל. הוא עבר לאתר של המתחרים.

כשהשימושיות באתר טובה ונכונה, הגולש לא ימרוט את שערותיו בתסכול (לפחות לא בשל חוסר הידידותיות של האתר והניווט בו) והוא ימצא בו את הדרוש לו במהירות וביעילות. כשהמשתמש שבע רצון מחוויית השימוש, הוא ימשיך להשתמש באתר, ואף יספר עליו לאחרים, מה שיגדיל את בסיס המשתמשים של האתר, בלי השקעה כבדה בפרסומו ובשיווקו.

תגובה אחת

  • מושיקו

    אתר שבנוי נכון עבור הגולשים גם יקודם יותר במנועי החיפוש שהרי עכבישי החיפוש מנסים לדמות את גלישת הגולש האנושי.

    חשוב לבנות את שלא יהיה מסובך מידי להבנה של נושא האתר והניווט בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מנסים להילחם בספאם: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.