ארכיון פוסטים שפורסמו בחודש אפריל 2007

הקשחת האבטחה בחיבור Wi-Fi

יום חמישי, 26 באפריל 2007

קל ופשוט להשתמש בחיבור אלחוטי לרשת, אבל מכיוון שתקשורת Wi-Fi עשויה להיות פחות מאובטחת, כדאי להיערך ולאבטח את החיבור במידת האפשר.

חשוב להשתמש בהצפנה. בהרבה נתבים ההצפנה אינה מוגדרת כברירת מחדל. רצוי להשתמש בפרוטוקול WPA במידת האפשר, במקום ב-WEP, אבל עדיף להשתמש ב-WEP מאשר לא להשתמש בהצפנה כלל, ולהשתמש ב-128 ביט ולא ב-40 ביט, כשמשתמשים ב-WEP. ב-Service Pack 2 של חלונות XP מותקן WPA, ויש לוודא שהוא נתמך גם על ידי הנתב והכרטיס ואם לא, לבדוק אם אפשר לשדרג את הקושחה כך שתהיה תמיכה ב-WPA. במידה והנתב תומך בכך, אפשר גם להשתמש ב-IPsec. בכל מקרה, כדאי לשנות מעת לעת את מפתח ההצפנה.

רצוי לבטל את שידור ה-SSID (Service Set Identifier – שמה של הרשת האלחוטית) המשודר כברירת מחדל. באופן זה המשתמשים יצטרכו לדעת מהו ה-SSID כדי להתחבר. נכון שאפשר לגלות בקלות את ה-SSID על ידי ביצוע packet sniffing גם כשהוא אינו משודר, אבל למה לנדב מידע ל"אויב"?

כדאי לשנות את ההגדרות המגיעות כברירת מחדל, כמו סיסמת הניהול, וה-SSID, שכן הגדרות אלו טיפוסיות לדגמים השונים והן מפורסמות באינטרנט.

כדאי ליצור רשימה לבנה של כתובות ה-MAC של המחשבים המורשים להתחבר לנתב האלחוטי, ולא להתיר לכתובות MAC שאינן ברשימה להתחבר. נכון שאפשר לזייף כתובת MAC, אבל לא כולם יודעים לעשות זאת, ובכל מקרה, השימוש ברשימה לבנה מקשיח מאוד (גם אם לא לחלוטין) את האבטחה.

הורדת נפחים במצגות Powerpoint

יום רביעי, 25 באפריל 2007

Powerpoint, תוכנת המצגות של מיקרוסופט, היא ידידותית לשימוש. היא מאפשרת ליצור מצגות נאות בקלות רבה. אך יש ל-Powerpoint מספר חסרונות. אחד הגדולים שבהם הוא הנפח אליו יכולות להגיע המצגות. כל מי שניסה פעם ליצור מצגת Powerpoint הכוללת מספר תמונות, יודע שמצגת כזאת יכולה, לעתים, להתנפח למימדי ענק. לדוגמה, יצרתי מצגת הכוללת 41 תמונות ששוקלות ביחד, לפני ששובצו במצגת, 2 וחצי מ"ב. בכל אחת מהתמונות ביצעתי 'העתק והדבק' מ-Photoshop אל Powerpoint, והתוצאה הייתה שנפחה של המצגת הסופית הגיע ל-117 מ"ב! לא קל לנייד קובץ בנפח, וברור שאי אפשר להפיץ אותו בדואר אלקטרוני כמות שהוא. אין הצדקה להשאיר את קובץ ה-Powerpoint בסדר גודל כזה ויש להקטין את הנפח שלו.

כשמעתיקים ומדביקים תמונות מתוכנה אחרת ל-Powerpoint, יוצרת Powerpoint אובייקט OLE (Object Linking and Embedding) הכולל תמונת WMF (Windows Metafile) של התמונה שהדבקנו בה. Powerpoint אינה מסוגלת לדחוס תמונות בפורמט WMF, ולכן העתקה והדבקה של תמונות למצגת Powerpoint היא דרך בדוקה להפוך את קובץ המצגת לקובץ במימדים מפלצתיים.

אך גם כשמוסיפים תמונות למצגת Powerpoint על ידי בחירה בהוספה -> תמונה -> מקובץ, הן נשמרות בפורמט בזבזני למדי. כך לדוגמה, אם משאירים את שולי התמונה מחוץ לשטח התצוגה, השוליים הלא מנוצלים הם עדיין חלק מהקובץ והם עדיין תופסים מקום. אם התמונה היא ברזולוציה גבוהה, הפרטים שבה נותרים גם אם התמונה מוקטנת מאוד בתוכנת Powerpoint.

יש מספר סיבות לכך שקבצי Powerpoint עשויים להתנפח. בין היתר, ישנן שתי הגדרות ב-Powerpoint הקבועות כברירת מחדל, שמומלץ לשנותן כדי להקטין את נפח המצגות ואת כמות הזיכרון שצורכת התוכנה. האחת היא אפשרות 'שמירה מהירה' המוגדרת כברירת מחדל.
בחרו בתפריט כלים -> אפשרויות ובחרו בלשונית 'שמירה'. בטלו את הסימון במשבצת הסימון 'אפשר שמירה מהירה', ועל ידי כך תמנעו מ-Powerpoint את הצורך לשמור נתונים עודפים בקובץ המצגת בכל פעם שאתם שומרים את הקובץ.
האפשרות השנייה שכדאי לשנות את הגדרתה היא ה'מספר המרבי של פעולות ביטול'.
בחרו בלשונית 'עריכה' והקטינו את הגדרת 'מספר מרבי של פעולות ביטול' מ-20 שהיא ברירת המחדל למספר הגיוני יותר, בין 5 ל-10.

אפשר להשתמש ביישום ייעודי לדחיסת מצגות Powerpoint. ישנם כמה יישומים כאלה, ואחד מהם הוא PowerShrink התומך ב-Powerpoint בגירסאות 97, 2000, XP ו-2003 תחת חלונות 98, Me, NT, 2000, XP וויסטה. PowerShrink מוצעת במחיר של 35$ ברישיון למחשב בודד (ברשיונות למחשבים מרובים מחירה צונח עד 17$ ליחידה). גירסת ההדגמה ניתנת להורדה בחינם כקובץ השוקל 1.5 מ"ב והיא פועלת 20 פעמים ללא תשלום.

מימשק התוכנה פשוט וברור. בעזרת כפתור Open פותחים את המצגת אותה רוצים לדחוס, בקובץ PPT או PPS. אפשר גם לפתוח מצגות מרובות לדחיסה בבת אחת. הקלקה על כפתור Shrink מבצעת עבורנו את העבודה ודוחסת את המצגת. מומלץ, לפני כן, להקליק על כפתור Settings על מנת לקבוע את הגדרות התוכנה.
הדחיסה הממוצעת ב-PowerShrink דוחסת את קובץ ה-Powerpoint בשיעור של 62 אחוזים. עם זאת, הדחיסה יכולה להגיע לשיעור של 98 עד 99 אחוזים, כפי שקרה לקובץ המצגת שלי, שהיה בתחילה בנפח של 117 מ"ב ובסיום התהליך הגיע לנפח של 1.69 מ"ב (במצב Extra Shrink), 2.23 מ"ב (במצב Normal Shrink) ו-2.53 מ"ב (במצב High Quality Shrink).
אם משובצים במצגת קבצי Word או Excel, הניתנים לעריכה, PowerShrink שואלת לפני הדחיסה "Flatten embedded documents?" (כלומר 'האם לשטח את הקבצים המשובצים במצגת?'). תשובה שלילית משאירה את הקבצים המשובצים ללא שינוי, וקובץ המצגת הסופי יהיה גדול יותר. תשובה חיובית דוחסת את הקבצים המשובצים ביחד עם המצגת כולה, משטחת אותם וממירה אותם לתמונות, כך שהיכולת לערוך אותם הולכת לאיבוד, אך נפחו של קובץ המצגת קטן יותר.
אם המצגת כוללת קבצי וידאו (כמו קבצי AVI או MPG) וסאונד (כמו קבצי WAV או MP3), יש לסמן את משבצת הסימון 'Keep Sounds' ו-'Keep Videos' בחלון Settings בלשונית Shrink, על מנת להבטיח שהתוכנה לא תשטח את קבצי הווידאו והסאונד.

צפויה עלייה במחירי הדומיינים .com ו-.net

יום שלישי, 10 באפריל 2007

Verisign החליטה להעלות בעוד כחצי שנה את מחירי הדומיינים עם סיומת .com ו-.net

ל-Verisign יש שליטה על שמות הדומיין עד 2012, בעקבות הסכם שנחתם עם ICANN ב-1999. החברה מוכרת את הזכויות לרשמים שונים, המחכירים את הדומיינים לבעליהם לתקופות קצובות. על פי ההסכם, Verisign רשאית להעלות את המחיר ב-7% בארבע משש השנים הבאות.

לדברי Verisign יש צורך בעליית המחירים כדי לכסות את העלייה בהוצאות שנגרמה כתוצאה מהריבוי בתעבורה ובסיכוני האבטחה. לדברי החברה יש גידול של 700% במתקפות ברשת מאז שנת 2000, זאת בנוסף לגידול הצפוי בשיעור של 50% בשנה, בשנתיים הקרובות. החברה טוענת שהוצאות האבטחה הן הסיבה הראשונה, והגדלת הקיבולת של שרתי ה-DNS היא השנייה, להעלאה ב-42 סנט במחיר הסיטונאי של דומיין ה-.com וב-35 סנט במחירי דומיין ה-.net. התימחור החדש ישפיע על הרשמים, העשויים, מצידם, לגלגל את העלויות הנוספות לצרכנים. העלייה במחירים צפויה החל ב-15 באוקטובר. מעניין יהיה לראות מה יהיו המחירים הקמעונאיים החדשים.

Verisign הכריזה בנוסף על "פרויקט טייטן" שיגדיל את הקיבולת של שרתי ה-DNS שלה פי עשרה בשלוש השנים הבאות, כדי לאפשר את התעבורה שגדלה בהרבה בשמונה השנים שחלפו מאז ההסכם שהעביר לידיה את השליטה ברישום הדומיינים. לדברי החברה, הגידול הוא ממיליארד שאילתות ביום בשנת 2000 ל-30 מיליארד שאילתות ביום כיום.

קידום אתר במנועי חיפוש

יום שבת, 07 באפריל 2007

קידום אתר במנועי חיפוש הוא דבר שהמפתח אליו נמצא, במידה רבה, בידיים שלנו.
כשבונים את דפי האתר יש לקחת בחשבון את מילות המפתח, ולהתחיל מהן. רצוי לבחור במילות מפתח פחות כלליות ויותר ממוקדות.
קידום אתר במנועי חיפוש על פי מילות מפתח כלליות קשה הרבה יותר, שכן התחרות על מילות מפתח אלה קשה הרבה יותר מהתחרות על מילות מפתח ממוקדות יותר.
את מילות המפתח שלנו נשבץ בצפיפות הנכונה בכותרת הדף, בתגי המטה, ובגוף הדף, כשהן מחוזקות בתגים הנכונים.
לקידום אתר במנועי חיפוש רצוי להתמקד בכל דף במספר מועט של צירופי מילות מפתח, על מנת להגיע לצפיפות טובה של מילות המפתח בדף.
כמו כן יש לוודא שהמבנה ההיררכי של האתר טוב, ושניתן להגיע לכל הדפים באתר. רצוי, לשם קידום אתר במנועי חיפוש, שהקישורים עצמם יכילו מילות מפתח.