ארכיון פוסטים שפורסמו בחודש נובמבר 2006

האם ביצעת אופטימיזציה לאתר שלך?

יום שני, 27 בנובמבר 2006

רוב התעבורה לרוב האתרים היא ממנועי החיפוש והאינדקסים, ובעיקר מ-Google, אם כי גם לאחרים, וואלה, MSN, Yahoo, נענע ועוד, יש משקל משלהם. זו הסיבה שכשמבצעים אופטימיזציה לאתר, קודם כל חושבים על Google.
כדי שהבּוֹט המעכבש (נכון, המורה ללשון, את לא מכירה פועל כזה. גם האקדמיה ללשון לא. מְעַכְבֵּש מלשון עכביש.) את האתר שלך ימצא בקלות את כל הדפים, הדבר הטוב ביותר הוא אם תוכל לקשר את כל הדפים לדף השער, ובכל מקרה לבנות היררכיה לא מורכבת במיוחד, בה מגיעים לאחרון הדפים בשתיים עד שלוש הקלקות. חשוב ביותר לבדוק שכל הקישורים עובדים. מנועי החיפוש לא אוהבים לינקים שבורים. גם הגולשים לא.
חובה להשתמש בתגי המטה המתאימים, בתג title הכולל את מילות המפתח המתאימות לכל דף ודף, ושונה מדף לדף, וכן לכלול את מילות המפתח בדף עצמו, בצפיפות הנכונה ובמיקום המתאים, וזאת כדי לתת לדף את הרלוונטיות הנכונה והמשקל הנכון.

שיהיה פשוט

יום שלישי, 21 בנובמבר 2006

טוב לו לאתר האינטרנט שיהיה פשוט. פשוט זה ישיר. פשוט זה מקצועי. האתר חייב להיות קריא ומובן לכל הגולשים בו. האתר חייב לעבור הגהה קפדנית ביותר כדי לוודא שאין בו שגיאות כתיב או שגיאות דקדוקיות. שגיאות מטופשות, למשל, משפט עם פועל בצורה נקבית אחרי שם עצם זכרי, הופכות אתר עם פוטנציאל לעילג ומרגיז. כדאי גם שהאתר ייראה כמו שהתכוונתם בכל הדפדפנים השונים, ולפחות ב-Internet Explorer על גרסאותיו השונות וב-FireFox.

כשמעצבים את האתר צריך לחשוב קודם כל על קהל היעד ולהתאים את האתר אליו. יש להיצמד ככל האפשר למילות המפתח הרלוונטיות. רצוי שלא לבלבל את הגולשים עם יותר מדי אפשרויות. גודש אפשרויות עלול לתסכל את הגולש ולגרום לו להימלט מהאתר.

כדאי גם שלא להרחיב יתר על המידה, ולא להפוך דפים באתר לכרכים עבי כרס מאת סופרים רוסיים בני המאה ה-19. רצוי להימנע מרכיבי פלאש מצועצעים שלא תורמים דבר אלא רק מפריעים בעיניים. שאלת המפתח, בהוספה של רכיבי פלאש היא: איך תורמת הטכנולוגיה להעברת המסר. אם היא לא תורמת להעברת המסר – אין לה מקום בדף.

שיהיה פשוט.

המפתח: מילות המפתח

יום שישי, 17 בנובמבר 2006

מילות מפתח טובות, במיצוב טוב בדפי האתר, הן המפתח לקידום אתר במנועי חיפוש, ויש מקום לחשוב על מילות המפתח המתאימות עוד בטרם מפתחים את האתר עצמו. בחירה נכונה של מילות המפתח עשויה לקבוע האם האתר יצליח. כדי להגיע לבחירה נכונה יש צורך להשקיע בעבודת מחקר: מהן מילות המפתח המתאימות? באמצעות איזה מילות מפתח מגיע הגולש לאתרים של המתחרים? מה מספר החיפושים שמבוצעים מדי חודש בשימוש במילות המפתח הללו? איזו תחרות יש על כל אחת מהן? באיזה מהן כדאי להשקיע יותר מאמצים?

ליצירת רשימות של מילות מפתח אפשר להשתמש בתוכנות עצמאיות, כמו Keyword Elite או בכלים יושבי שרת, כמו wordtracker.com או nichebot.com.

יש לדאוג לצפיפות גבוהה של מילות המפתח בדף, ובנוסף למיקום שלהן במקומות הנכונים. מילות המפתח הנכונות במקום הנכון יעשו את רוב העבודה ויביאו את הגולשים לאתר. אם האתר מספק את הסחורה, הגולשים גם יישארו.

מניעה של קציר כתובות דואל

יום שני, 13 בנובמבר 2006

Email Riddler הוא כלי מקוון שמצפין כתובות דואל והופך אותן לסדרה של מספרים בקוד ה-HTML, כדי למנוע מזבלנים את האפשרות "לקצור" אותן מדפי האתר כדי להוסיפן לרשימות כתובות דואל למשלוח דואר זבל.

הכלי יוצר סקריפט קצר בו רק כתובת הדואל היא מוצפנת, והוא מאפשר הצפנה של כתובות מרובות באותו הדף, ללא התנגשות בסקריפט.

גוזרים קופונים

יום שבת, 11 בנובמבר 2006

תכונה חדשה ב-Google Checkout, והיא מנגנון לייצור קופונים.
לדברי הבלוג הרשמי של Google Checkout, על פי בקשת הציבור, אפשר עתה ליצור קופונים היישר מה-merchant center של Google Checkout. ניתן להגדיר מה גודל ההנחה בדולרים או באחוזים, ולהגדיר דברים כמו "אחד ללקוח", "ללקוחות חדשים בלבד" וכן הלאה. אפשר אפילו לעקוב אחרי השימוש בקופונים ולקבל דוחות שונים.

Google Checkout

הקץ לנחרות

יום שישי, 10 בנובמבר 2006

על פי מחקרים, 45 אחוזים מהאמריקנים נוחרים. אפשר רק להניח שהישראלים לא נוחרים פחות מזה. כדי למנוע את הנחירות ולהפחית את מפגע הרעש, חברת HIVOX מציעה את ה-SnoreStopper. גאדג'ט בצורה של שעון יד שעולה $79.99 (כן, יש גם משלוח לישראל) העושה שימוש בביופידבק כדי לזהות נחרה. הנוחר יקבל מעין טיפול אקופונקטורה אלקטרוני ממוקד להרפיית השרירים וסיום הנחרה. הסיכול הממוקד הזה נשמע עדיף על בעיטה בצלעות וצעקה "יוסקה, תפסיק לנחור!".

חללים לבנים

יום שישי, 03 בנובמבר 2006

לקוח שבניתי לו אתר לאחרונה, שאל אותי למה יש בדפי האתר שוליים הנקיים ממלל ותמונות. אחרי הכל, הוא שילם גם על החלל הזה. למה שהוא יהיה ריק? למה שלא יהיה בדף כמה שיותר מידע? הרי על זה בדיוק הוא משלם!

הביטוי "חללים לבנים" הוא ביטוי מוכר בתחום העיצוב, בין אם עיצוב לדפוס או למדיה אלקטרונית, ולא רק בבניית אתרים. רוב המעצבים והעורכים יודעים שחלל לבן (שכמו ה"פס כסף" של הגששים לא ממש חייב להיות לבן) מוסיף חזות מתוחכמת ומדגיש תכנים חשובים.

אם הגולש באתר צריך להתאמץ כדי למצוא בדף את המידע החשוב שהוא מחפש בדף, יש סיכוי שהוא יעבור, מהר מאוד, לאתר אחר, ויחפש שם. מתחת לפנס. כשכל המידע דחוס, בלי מרחב נשימה, זה בדיוק מה שעשוי לקרות.

לעתים "פחות זה יותר" ו"יותר זה פחות". לא רק בעיצוב חזותי, אלא גם במוסיקה. יש מקרים בהם יש צורך בסאונד פחות מלא, ויש שירים שנשמעים בגירסת ה"אנפלאגד" שלהם הרבה יותר טוב מבגירסה המלאה הכוללת הרבה רעש וצלצולים. פתאום אתה שומע את המילים. פתאום המסר עובר. כך גם בבניית אתרים. במקרים רבים, גישה מינימליסטית יותר עובדת טוב יותר בעיצוב של אתר. אובייקטים חזותיים נפלאים ושימוש נכון בחללים לבנים עשוי לאפשר לגולש באתר להתרכז בדבר שלשמו הוא הגיע אל האתר מלכתחילה.

ומיותר לציין שהחללים הלבנים אינם באים על חשבון מידע, שחלילה "יישאר על רצפת חדר העריכה" מכיוון שאין מקום עבורו, מפאת חשיבותם של החללים הלבנים…