ארכיון פוסטים שפורסמו בחודש אוקטובר 2006

Custom Search Engine – מנוע חיפוש בהתאמה אישית

יום שלישי, 31 באוקטובר 2006

Google השיקה את Custom Search Engine, מוצר לא מסובך לשימוש, וחינמי כרגיל אצל החברה, המאפשר יצירה של מנוע חיפוש המבוסס על זה של Google, שישקף את הידע ותחומי העניין שלך, וייראה כפי שאת/ה רוצה. וכרגיל, מי שרוצה גם יכול לשלב בו מודעות AdSense כדי לעשות כסף מהצד.
אפשר להגדיר אתר או אתרים, בו או בהם החיפוש יתבצע.
כך לדוגמה, אפשר ליצור מנוע חיפוש ייעודי שיבצע את החיפושים, נניח, באתרי האוהדים של קבוצות הכדורגל בארץ, או באתרים הקשורים ליינות, או באתרים המוקדשים לטבע וידיעת הארץ, או באתרי של פסקי הלכה. נו, אתם מבינים את הרעיון.

הספאם ועונשו

יום שלישי, 31 באוקטובר 2006

בבלוג של תום סלע, מיומניו של לקוח, מתפרסם פוסט מעניין בעקבות ספאם שהגיע אל תום. מה שמרתק, מעבר לפוסט עצמו, הם חילופי הדברים שמופיעים בתגוביות לפוסט, בין תום לספאמר. כצפוי, תום לא ממש מצליח לשכנע את הספאמר שזה לא טוב לשלוח דואר זבל. הספאמר מוכן להודות ש"אני כן מודע ל'נזק' שזה עושה אבל יש לזכור נזק לאדם אחד זה רווח לאדם אחר", אבל מצד שני, לטענתו, מי שאשם בכך שהספאם שלו הגיע לתום, הוא תום עצמו, שפירסם את כתובת הדואל שלו באינטרנט.

יש לו עור של פיל או משהו

יום רביעי, 25 באוקטובר 2006

אחרי שדיברנו על מחשבים במארז עץ, Asus מציעה מחשבי מחברת אולטרה-ניידים מצופים עור. האתר המהוקצע מדבר רבות על ציפוי העור. לקח לצוות המחקר והפיתוח של Asus למעלה משנה – כך על פי האתר של Asus – לפתח את תהליך הדבקת העור על מארז האלומיניום, והמוצר הסופי עובר מבחני בדיקת איכות קפדניים ביותר על ידי Asus וגם על ידי צד שלישי.
אני מניח ומקווה שהם לא שוכחים שמתחת לעור יש גם מחשב. המחשב, אגב, הוא S6, עם מעבד Intel Core Duo L2300 עם עד 1536 מ"ב זיכרון.
המהדרין יכולים גם להצטייד באביזרים מסדרת העור, כולל עכבר מצופה עור. לא בעור של עכבר, אגב.

בשבחי האתר היעיל

יום שבת, 21 באוקטובר 2006

אתרים פראקטיים שבנויים עם דגש על השימושיות, לא זוכים, בדרך כלל, לתהילה על עיצובם הנאה, אבל הם כן מקדמים מכירות. את האתר יש לעצב עבור קהל היעד שלו, דהיינו ציבור הגולשים, ולא עבור מזמין העבודה; במקרים רבים קורה ההיפך: לא קהל היעד הוא המלך, אלא בעל המאה, זה שחותם על הצ'ק. אכן, חשוב שהאתר ישביע את רצונו של הבוס (או הלקוח, בהתאם לאופי הקשר בין בעלי האתר לבונה אתר), אך הוא חייב להיבנות עבור המשתמש. עבור הלקוח.

האתר חייב להיות פונקציונלי ופראקטי. אתר טוב מניע את המשתמש בו לפעולה הרצויה על ידי בעל האתר. האתר עושה שימוש בשפה ברורה ומשמעותית, ולא במילים גבוהות שנשמעות טוב אבל לא אומרות הרבה. האתר חייב להתבסס על גרפיקה שלא ייקח לה שעה להיטען (כן, גם בעידן הפס הרחב). הערך המוסף של אותם אתרים שעולים לאט הוא מועט. המשתמש ממתין בתיסכול לעליית האתר, במקרה הטוב. במקרה הרע הוא לא ממתין כלל. הוא עבר לאתר של המתחרים.

כשהשימושיות באתר טובה ונכונה, הגולש לא ימרוט את שערותיו בתסכול (לפחות לא בשל חוסר הידידותיות של האתר והניווט בו) והוא ימצא בו את הדרוש לו במהירות וביעילות. כשהמשתמש שבע רצון מחוויית השימוש, הוא ימשיך להשתמש באתר, ואף יספר עליו לאחרים, מה שיגדיל את בסיס המשתמשים של האתר, בלי השקעה כבדה בפרסומו ובשיווקו.

יעני אלמונימי

יום שבת, 14 באוקטובר 2006

תוך כדי השימוש באינטרנט, השרתים מולם אנו עובדים אוספים נתונים פרטיים רבים אודותינו, ללא סיבה ברורה, והמשתמשים, בדרך כלל, לא מודעים לשימושים בנתונים אלה. ישנם חוקים להגנה על הפרטיות, אך לא תמיד שומרים עליהם. הדרך היחידה למנוע מהנתונים הללו מלהישמר בשרת הוא לא לאפשר להם להגיע אליו מלכתחילה. הדבר אפשרי באמצעות שירות אנונימייזר זה או אחר, שירות השומר על האנונימיות של המשתמש.

שירות אחד כזה הוא Anonymouse, שירות בחינם, דרך הדפדפן. בניגוד לפתרונות תכונה במחשב המקומי, לא צריך להתקין דבר, אלא רק לגלוש אל Anonymouse. במקום שהמחשב שלך יעביר ישירות את הנתונים לשרת ה-web או לשרת הדואר, הוא מעביר אותם לשרת Anonymouse, ששומר על האנונימיות שלך ומעביר את נתוניו הוא. עם מסך האנונימיות הזה אפשר לפנות לשרתים מבלי שכתובת ה-IP (ופרטים נוספים) מתועדים.

איתור מילות מפתח

יום שישי, 06 באוקטובר 2006

Good Keywords היא תוכנה להורדה בחינם, שנועדה לסייע לך למצוא את מילות המפתח המתאימות ביותר לאתר שלך. היא מתאימה למציאת מילות החיפוש והצירופים הרלוונטיים השונים בהם משתמשים אנשים, בדומה למילת מפתח שמקלידים בתוכנה, במנועי החיפוש של Ask, Yahoo ו-Overture.

התוכנה גם כוללת מודול לאומדן פופולריות של אתר, הכולל את דירוגו ב-Alexa, ואת מספר הקישורים אליו מ-Alexa, Google, MSN ו-Altavista.

זו תוכנה פשוטה, קטנה וחביבה, ולפעמים יותר נוח לעבוד עם תוכנת standalone מאשר עם יישומים ווביים.

מחשב מעולם אחר

יום ראשון, 01 באוקטובר 2006

אינטל הכריזה על תחרות נושאת פרסים לעיצוב מחשבים קטנים ונאים שייראו אחרת ממארזי הבז' הסטנדרטיים שאנחנו מכירים. התחרות, הנקראת Intel Core Processor Challenge, נושאת פרסים בשווי של מיליון דולר. המחשבים שייבנו עבור התחרות חייבים להתבסס על טכנולוגיית Viiv של אינטל ולהשתמש במעבדי Core 2 Duo, אך מלבד זאת, ההנחיה היא פשוט "לחשוב מחוץ לקופסה", ובמיוחד, "מחוץ לקופסת הבז' הגדולה". באנגלית זה נשמע יותר טוב. כרגיל.

ומעניין לעניין, באותו עניין, החברה הקנדית Suissa Computers (ה-Whois על שם הדומיין של החברה מגלה שמאחוריה עומד הווארד סוויסה; לא משה, דוד או חיים) מציעה למכירה מחשבים במארזי עץ מהודרים. מארזי עץ לא נראו עד כה במחוזותינו. מעניין איך העץ מתנהג בניהול הטמפרטורה בתוך המארז. המיפרטים, אגב, די רציניים, והמחירים, לעומת זאת, רציניים עוד יותר, ונעים בין 25 ל-30 אלף שקלים.

אנחנו עדיין עם מארזי הבז'. האם מראה המארז באמת חשוב עד כדי כך? אם לשפוט על פי ההצלחה של ה-iMac ו-Mac Mini, כנראה שכן.